- TO JEST MINECRAFT http://www.tjm.pun.pl/index.php - Fabuła http://www.tjm.pun.pl/viewforum.php?id=30 - Dyskusja o fabule http://www.tjm.pun.pl/viewtopic.php?id=88 |
Jeedrzej - 2014-04-28 06:20:53 |
Wątek został założony z powodu licznych narzekań na fabułę. Dzięki niemu dowiem się co powinienem zmienić, co dodać a co usunąć aby była ona lepsza. To dość ważne. Ponadto opowiecie mi o moich błędach które zauważacie. |
kaceper - 2014-04-28 10:48:11 |
Moim zdaniem fabuły które robisz są fajne daje im 9/10. |
Troll2001 - 2014-04-28 12:11:07 |
Co do fabuły Chaos na Wschodzie... łatwość tej fabuły była tragiczna choć pod koniec było ciężej. Graczy na moje było średnio. Żadnych błędów nie zauważyłem, ogółem 9/10 |
Jeżyk - 2014-04-29 19:49:35 |
Płytkie i dosyć schematyczne, mało "zaskakujących zwrotów akcji" (średnio 1 na fabułę, przydałoby się więcej) Sugestia: Wprowadzić wielowątkowość fabuły, tzn. od decyzji graczy (bądź nieopatrznych czynów bądź słów) zależy jak potoczą się dalsze wydarzenia. (Np. wtedy obrona tumun-zahar mogłaby się nie powieść i graczy czekałoby nowe wyzwanie odzyskania go). |
Jeedrzej - 2014-04-29 20:06:29 |
Wielowątkowość fabuły będzie wprowadzona, ale dopiero później. Zresztą z tym jest problem bo musiałbym tworzyć kilka razy więcej scenariuszy(mały problem) i kilka razy więcej miejsc(duży problem). |
Lyokoheros - 2014-04-29 21:56:28 |
Cóż mi się właśnie fabuła chaos na wschodzie podobała. Czy była łatwa? Być może, ale przecież celem fabuły nie jest utrudnianie gry, a jej uatrakcyjnianie. A była całkiem ciekawa - prowadzenie pertraktacji i próba załagodzenia krasnoludzkiej wojny domowej była naprawdę świetną sprawą... walka już mniej, ale ja ogólnie nie lubię walk w Minecrafcie. |
Jeedrzej - 2014-04-30 04:14:57 |
Uwielbiam to... Proszę o coś ludzi a oni nie zwracają na to uwagi. |
Lyokoheros - 2014-04-30 12:24:43 |
Cóż moim zdaniem całościowa odpowiedź jest odpowiedzią lepszą. Jeśli zaś idzie o samą drugą część to dałbym tak 9+/10. |
Jeżyk - 2014-04-30 13:41:04 |
A, i mogę jeszcze dodać: więcej zadań na myślenie, mniej na napierdalanie mieczem, bo cokolwiek nie zrobisz, operatorów fabuły może być max 3, a walka 3:7... wyjaśnia łatwość fabuły. Aż mi, jako operatorowi zdarzało się mówić: "do dupy z taką robotą". |
Jeedrzej - 2014-04-30 13:46:27 |
Nie było cię na ostatniej walce jeżyk gdzie 2 operatorów mogło by rozwalić 10 graczy :P Znalazłem już sposoby aby utrudnić walkę i teraz proszą abym nie przesadzał. |
Jeżyk - 2014-04-30 16:28:40 |
Szkoda, że ja tego nie doczekałem... |
Troll2001 - 2014-04-30 19:44:52 |
Jak BCH nazwał wrogów ostatniej fabuły... "Obsydianowi Barbarzyńcy" albo "Zbudowani z Obsydianu" jakoś tak. Więc sądząc po zdaniu BCH twierdze że fabuła robi się trudniejsza... na życzenie graczy. |
BCH13 - 2014-05-01 16:28:59 |
Fabuła ,,Chaos na Wschodzie'' ... Zdecydowanie za łatwa ale podobała się. Zadania ciekawe kampania też. 8/10. |
Jeedrzej - 2014-05-01 16:33:22 |
Część trzecia: Bramy szaleństwa |
Jeżyk - 2014-05-01 19:03:37 |
No dawajcie, jestem ciekaw, zwłaszcza doświadczeń z kampanii :P |
Troll2001 - 2014-05-01 19:57:08 |
Ogólnie część trzecia była spoko... Brak postaci fabularnej mi nie przeszkadzał. Kampania dość ciężka choć wtedy jeszcze mogliśmy chyba diamentowe uzbrojenie... albo nie? Dużo szlajania się po Ruinach co też było ciekawe. 7.75/10 |
Lyokoheros - 2014-05-01 22:32:02 |
Tak było dużo ruin co jest zdecydowanym plusem... aczkolwiek w sumie niewiele więcej było co było nieco monotonne, bo jedyne urozmaicenie stanowiło odpieranie hord zombiaków i rozbudowa bazy... choć z drugie strony nie brałem udziału w całej fabule, podobnie sprawa ma się z kampanią, też trafiłem tylko na końcówkę. 8/10 |
BCH13 - 2014-05-02 17:05:04 |
,,Bramy szaleństwa'' ... fabuła monotonna jak dla mnie. Kampania ciężka ale tylko przez obecność jeżyka. 3/10. |
Jeedrzej - 2014-05-02 17:11:46 |
Część 4: "Wróg naszego Wroga" |
Troll2001 - 2014-05-02 17:25:11 |
Jak dla mnie fabuła bardzo fajne(może dlatego że jestem elfem i lubię takie rzeczy). Chociaż na wszystkich zadaniach mnie nie było to i tak bardzo fajne. Parę uszczerbków ale to jakoś nie przeszkadzało. 9.5/10 |
Lyokoheros - 2014-05-04 21:06:45 |
Cóż na pewno ciekawie było obejrzeć nieco ziem imperium elfickiego, misje też całkiem ciekawe... niemniej jednak nie brałem udziału we wszystkich misjach i pod koniec w sumie nie wiedziałem już dokładnie co się dzieje... może trochę przez to jakoś mniej mi się ta część podobała... ale i tak było nieźle. |
Jeedrzej - 2014-05-04 21:38:17 |
Przecież i tak je odbudują... |
Lyokoheros - 2014-05-05 00:02:40 |
To dobrze... ale i tak nie lubię takich sytuacji. Minecraft jest do tworzenia, nie do niszczenia. |
Jeedrzej - 2014-05-05 09:59:57 |
To tylko twoja opinia. |
Jeedrzej - 2014-05-05 10:04:19 |
I najważniejsze: jak widzicie przyszłe fabuły? Więcej walki czy gadania? Dużo postaci fabularnych czy malo? Fabuła liniowa czy z możliwością wyboru? Raczej badanie czy myślenie? |
Troll2001 - 2014-05-05 15:43:30 |
W przyszłych fabułach chciałbym znaleźć dużo walki choć i rozmowy powinny się znaleźć. Postaci fabularnych może być sporo. I raczej żeby fabułą opierała się na decyzji graczy. |
Lyokoheros - 2014-05-05 21:47:52 |
Jak najmniej walki, najlepiej wcale lub ewentualnie prawie wcale. Eksploracja połączona z myśleniem(w ogóle pytanie z z alternatywą tych dwóch rzeczy jest dziwne) innymi słowy badania I myślenie. Gadania też jak najbardziej dużo, postaci fabularnych podobnie. Nieliniowość może być, choć nie jest koniecznością, z drugiej jednak strony, nigdy nie powinna iść w przeciwnym kierunku niż prowadzą ją gracze. |
Jeedrzej - 2014-05-06 08:48:07 |
Jeżeli jest nastawiony wyłącznie na tworzenie to po co dodali tryb przygodowy? Minecraft polega nie tylko na tworzeniu, choć dla pewnej części graczy jest to najbardziej pociągający element. Ale nie dla wszystkich. Nie myśl tylko o sobie maciej. Mamy demokrację. |
Lyokoheros - 2014-05-06 15:31:50 |
Ciekawe gdzie ja użyłem słowa wyłącznie... bo i owszem są tam elementy inne niż tworzenie, ale stanowią one jedynie dodatek, samą esencją gry jest właśnie zdobywanie surowców i tworzenie. |
Jeżyk - 2014-05-06 16:09:32 |
Więcej na myślenie, fabuła wielowątkowa, niekoniecznie musi się wiązać z większą ilością tworzonych lokacji, w końcu można ułożyć tak warianty by prowadzić fabułę na tych samych lokacjach. Budowanie i tworzenie to też nie głupi pomysł, dzięki temu powstał Tumun-Zahar i parę pomniejszych miejscówek. |
Jeedrzej - 2014-05-06 16:30:22 |
Wiesz maciej... Od kilku tygodni nic nie budowałem. A surowców nie zbierałem od roku. Ale nadal gram w minecrafta. Co oznacza że tworzenie nie jest wymagane. |
Jeżyk - 2014-05-06 20:28:00 |
Co poradzisz na tępe dzidy, jakimi są niektórzy gracze, którzy wykonują te zadania... Dla nich plan jest prosty. Ponapierdalać mieczem i zgarnąć jak najwięcej wielce potrzebnych diaxów. A jak trzeba myśleć... ojoj, awaria systemu... |
Lyokoheros - 2014-05-06 23:32:15 |
O to jest dobra myśl - zamiast cięższymi przeciwnikami utrudniać robić to zadaniami na myślenie. W sumie to i w kampanii było by fajne, jakby było więcej myślenia a mniej walki. Ale szukanie akurat jest fajnym elementem... |
Jeedrzej - 2014-05-07 08:43:28 |
Ja was rozumiem panowie, ale zauważcie że średnio podczas wykonywania fabuły jest jeden mądry i pięciu idiotów. Jeżeli zrobię walkę to większość będzie zadowolona, a mądry i tak zostanie bo fabuła go ciekawi. A jeżeli zrobię myślenie to pięciu odejdzie i zostanie mi jeden gracz... przez co fabuła nie będzie miała sensu. |
Jeedrzej - 2014-05-10 17:32:52 |
Kampania z 4 części zakończona. i jak wam się podobała panowie? Znów oceńcie od 1 do 10 i opiszcie co było spoko a co nie. |
Troll2001 - 2014-05-10 18:40:56 |
Kampania mocno ciężka. Dwóch czy trzech graczy odpadło. Bardziej się spodziewałem walki z Barbarzyńcami niż magami ale spoko. 9/10 |
Jeedrzej - 2014-10-04 19:25:25 |
A zatem fabuła na myślenie zakończona. Proszę napisać co się podobało a co nie i ocenić w skali 1-10 :) |
BCH13 - 2014-10-04 19:38:11 |
Ogółem minusów było mało oprócz ciężkiej walki w skarbcu i ... za dużej ilości matematyki. :P Pomysł ducha Ariona_Derila był dobry a rozmiary miasta robiły wrażenie. Nagroda też dobra. 8/10 |
Jeedrzej - 2014-10-04 20:12:50 |
Heh. Opisałeś samą kampanię :P Pytam o całość. |
BCH13 - 2014-10-04 20:17:50 |
Minus o nazwie za dużo matematyki odnosił się do całej fabuły a więcej minusów poza tym nie znalazłem. Plusami na pewno były: ładny wygląd ruin, mało walki w nich (co naprawiła kampania), spora nagroda z ruin. Ocena się nie zmienia. 8/10. |
Lyokoheros - 2014-10-05 20:59:39 |
Ta część była ciekawa. Taka inna niż poprzednie. W pozytywnym sensie. Klasyczne zwiedzanie ruin z mniejszą ilością walki(choć niestety na wszystkich misjach nie byłem, ani na całej kampani) wzbogacone zagadkami... to zdecydowany plus, aczkolwiek czasem trochę brakowało punku zaczepienia do ich rozwiązania... działania kilku pobocznych dźwigni w pustelnii w ogóle jakoś nie rozgryzłem. Chyba, że to po prostu byłą podpucha... no i to, że niektóre mechanizmy wymagały raczej refleksu niż pomyśłania jak dla mnie stanowiło minus. Tak samo jak fakt, że niektórych nie dało się przejść pojedynczo. |
Jeedrzej - 2015-06-10 15:42:29 |
Część szósta - "Zagrożenie z Południa" |
BCH13 - 2015-06-10 17:29:06 |
Oprócz trudności przed zmianami gdzie z trudem wygrywaliśmy i niektórych chamskich ataków na forty nie mogę się zbytnio do czegokolwiek doczepić (chociaż wojownicy mieli o wiele więcej roboty niż magowie). Generalnie 8/10. |
MultiCoolGaming - 2015-06-12 11:32:15 |
Szczerze to początek był trudny nawet ja miałem kłopoty z tymi zombie, ale później było lepiej także moja ocena to 8,5/10 |
PolskiWilk - 2015-06-12 15:52:20 |
nie pamietam co bylo ale daje 7,5/10 :D |
Jeedrzej - 2015-06-13 18:24:00 |
No i po kampanii! |
Lyokoheros - 2015-06-13 20:33:34 |
Fabuła oparta na walce... czyli coś kompletnie nie dla mnie. Mimo to nie było aż tak źle, choć chyba na żadnej nie ginęłem więcej razy niż na tej... sama koncepcja jednak nawet ciekawa, zakończenie w postaci kampanii też niezłe. |
Jeedrzej - 2015-06-14 06:56:39 |
Już wiem o czym zapomniałem! O lazurycie :D |
MultiCoolGaming - 2015-06-14 10:12:08 |
Dla mnie początek był bardzo fajny z Markalem i Arthasem poszło łatwo później nieco było |
Jeedrzej - 2016-09-24 18:37:45 |
Czas wznowić dyskusję! |
Troll2001 - 2016-09-24 18:54:05 |
1. Większości nie pamiętam (skleroza i te sprawy) ale z tego co pamiętam to mocne 8/10 |
BCH13 - 2016-09-25 11:00:33 |
1. Oprócz chodzenia grupą zamiast się rozdzielić i szukać szybciej to spoko. 8/10 |